torsdag 10. januar 2008

Första skoldagen detta året

Idag har jag varit i Lillestrøm och haft föreläsning. Kul att träffa alla klasskompisar igen :)

Efter skolan åkte jag inom Hööks och bytte Taminas grimma till en mindre storlek och sedan stannade jag shoppade jag lite på Vinterbro på vägen hem. Bland annat födelsedagspresent(er) till Terje och lampor till badrummet. Lampan i taket på badrummet gick för jätte länge sedan, men vi har inte ordat den (ting tar tid). Men igår gick även ljusröret över spegeln så då var det jätte mörkt på badrummet. Därför kom jag mig äntligen iväg till en lampaffär idag (det är lite spesiella lampor i taket som man inte kan köpa på vanlig mataffär). Men nu är det alltså ljust på badrummet igen (ovant ljust, nu när även taklampan lyser).

Det är milt och vått ute. Therese hade blivit väldigt våt på dagis idag, och då menar jag våt. I Thereses ena sko hällde jag ut säkert en dl med vatten(!). Jag frågade Therese om det hade varit kul att leka ute idag. "Ja!" sa hon med ett stort leende i ansiktet och berättade att dom hade lekt med vattnet vid gungorna.

Imorgon skall vi städa lite på inne-boden, efter att jag har varit på skolan och Terje har jobbat. Sedan skall vi äta pizza och ha fredags-mys ...Om Terje nu klarar av att äta Pizza imorgon. Han drog en visdomstand igår och har lite ont. Vår förhoppning är att vi kanske kan få lov att fira Terjes godkännande (som trafiklärare i Norge) imorgon. För det finns en liten chans att det kan vara möjligt att den blir färdig imorgon. Vi håller tummarna.

Planen för lördagen är att få flytta hästtransporten hem till Terjes föräldrar på Kjenn. Det är för att slippa betala "hyra" för att ha transorten stående på stallet. Sedan skall vi fina fram gästsängen och göra det klart tills vi får besök av Emma på söndag. Jag skall jobba natt till söndag. Efter några timmars sömn reser vi till Krokstrand och hämtar Emma på söndagen. Skall även passa på att köpa kraftfoder och lite annat när vi ändå tar oss en tur til Sverige :)

Till sist vill vi passa på att gratulera Sig-Britt med namnsdagen idag.

Ps. Har bokat tågbiljetter till mamma idag. Hon kommer ner hit onsdagen den 6 februari och stannar i 2 veckor. Ds.

Ingen kommentarer: