onsdag 30. januar 2008

Grattis bestemor Unni!

Idag fyller Terjes mamma/ Thereses bestemor 59 år! Vi hurrar och gratulerar så mycket med dagen. Lite senare idag skall vi åka till Kjenn och fira henne lite (dvs. om cirka 13 timmar).

Nästa år fyller du tretti för andra gången, Unni ;)




Tamina skall få besök av hovslagaren idag. Det behövs, för skorna är helt nedslitna framme i tårna. Och det är väll inte mer än rättvist att hon också får nya skor. Jag fick ju nya igår...

Appropå skor. Therese blev inte så glad när jag bara hade köpt skor till mig själv och inte till henne -Och när hon sedan fick se att mina skor var rosa så blev det ännu värre... Snacka om att vara sko-älskare. Therese har säkert fyra gånger så många skor som mig, men hon får aldrig nog.

Måste bara berätta hur go Therese var igår. Hon vaknade halv nio på morgonen och jag klev upp för att hjälpa henne på badrummet - men sedan gick jag och la mig igen... och somnade om. Terje gav Therese frukost och åkte på jobb (det var jag som skulle lämna Therese på dagis). Jag hade inte alls tänkt att sova så länge, men det blev några timmar(!). Vaknade inte förens Therese kom och väckte mig, då var klockan elva(!) -"God morgon mamma, nu har jag tagit på mig mina dagkläder!" Hon börjar bli stor, lilltjejen vår. Hon hade hittat fram strumpbyxor, tröja och kjol och tagit på sig, helt själv (strumpyxorna var på avigan, men det är ju en väldsligsak).

Avslutar med lite sund självironi..."Åldersnåjja"?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Anna !!!
Jag vill bara tala om att jag är här inne och läser dina inlägg nästan varje dag. Vill bara att du ska veta det.

Jättekramar från Cecilia