mandag 28. januar 2008

Nattvakten bloggar...

Vi har haft en fin helg. I går tillbringade jag hela eftermiddagen (5 timmar!!) i stallet. Jag putsade en del av Taminas utrustning, fyllde på kraftfodertunnan med pellets, ordnade och fixade lite och pratade med vänner på stallet, med mera. Skönt att ha god tid och slippa att stressa.

Så kom Camilla i stallet och hjälpte mig att raka alla fyra benen på Tamina (andra gången vi gör det nu i vinter). Det gör vi för att det skall bli ännu lättare att hålla benen rena och torra med tanke på muggen hon har på benen. - För nu startar jag upp en intensiverad kamp mot den nedrans muggen. Nu skall den bort!! Grrr... Jag är så less den!

Sedan hade jag ridlektion med Camilla. Det är nyttigt att rida för instruktör. Jag har varit dålig på att göra det dom sista åren. Priset man får betala för det är att jag har lagt till mig en del ovanor, som jag nu kommer att få andvända massor av tid och energi på att träna bort.

Therese och Terje har tillbringat söndagen på Kråkeslottet Lekeland -till Thereses stora lycka. Hon har klättrat, hoppat, cyklat och lekt massor. Idag var första gången hon vågade åka i den största rutschbanan (visserligen i famnen på pappa`n, men i alla fall). Bra att hon "tuffar på sig lite" det behöver hon så absolut!

Thereses öga är inte bättre (ingen synlig skillnad på knölen), så det blir nog till att komma oss till doktorn den här veckan igen. I så fall är det frågan om man måste skära i ögonlocket (Therese blir i så fall skickad vidare till en ögonläkare som får göra ingreppet).

Måste bara berätta vad Therese sa vid läggningstid igår, efter att jag hade läst saga för henne och jag skulle säga god natt så frågade Therese om jag ville låna en av hennes Bamsar och sova med i natt (hon har 5 st likadana nalla, alla precis lika mycket högt älskade och värdefulla). Det var ett väldigt generöst erbjudande av henne måste jag säga! Men jag sa att jag skulle jobba i nattvakt och därför inte skulle sova. Då tyckte Therese att jag skulle ta med mig Bamsen på jobbet istället -"så har du sellskap på jobben din mamma!" Sött va?! Jag tog dock inte med mig bamsen, utan dom sover sött (alla fem) i Thereses säng i skrivande stund.

Här är en bild på min kusin Anton och hans tjej Karin`s dotter, som föddes i fredags (25 januari).

Hon skall heta Charlie, och är ju bara såååå söt! ;)

(Klicka på bilden så blir den större)

När Emma var på besök var hon med på en Friskis & Svettis träning (som jag är värd på varje tisdagkväll). Då var det en fotograf där som tog bilder till ett reportage om träningsledaren -hon är en av Norges yngsta ledare. Emma och jag kom inte med på bild (jag jobbade medvetet på att inte komma i bild). Den som skulle vilje kan se/läsa artikeln här: http://www.oblad.no/article/20080126/VESTBY/13586069/1011/VESTBY

Till sist vill jag gratulera min kusin Vivian med utökningen i familjen(!!). Hon har ny inte mer än fyra hästar(!). Ingen A4-student med andra ord. Bor på gård med traktor, en massa hästar och hundar. Jobbar på bensinstation + rehab. för missbrukare och pluggar sista terminen på barnvernspedagog utbildningen. Inga fritidsproblem där inte (har hon någonsin tid att slappa i soffan tro?!). Den fjärde hästen var inte så välplanerad. Hon hade sett en annons om ett blandningsföl (mellan Tinker och Nordlanshest) på 6 månader som skulle ges bort gratis. och då det visade sig att fölet stog på det förra stallet Vivian har haft sina hästar på, så tog hon turen dit... och därmed var det hela gjort... Hon blev så charmerad av den lilla hästen att han fick bli med hem. Har man redan tre egna hästar märker man nog inte av en fjärde så mycket. "Lill killen" skall heta Elvis. Ni kan se bilder på Ritas blogg (Rita är en väninna till Vivian, dom bor tillsammans): http://www.ritacicilie.net/blogg.html

2 kommentarer:

Anonym sa...

Takker for gratulasjonen! Men jeg vil påpeke en liten detalj, det er IKKE jeg som har funnet på navnet Elvis, det hadde han da han kom hit;-)

Anonym sa...

Elvis, Drillo, hva blir det neste?

Jesus?

;)