torsdag 31. januar 2008

Taminas muggbehandling

Med fyra bandagerade ben ser Tamina lite "sjuk" och "stackarslig" ut tycker jag ;)
- Parafinen var jätte fin att smörja in med. Har tro på den här behandlingen skall hjälpa. Men det kommer att "kosta mig" ett par extra turer till stallet om kvällarna. Imorgon har jag egentligen häst-ledigt (min foderryttare har Tamina på fredagar), men jag måste dit för att muggbehandla på kvällen i alla fall. Det gäller att vara envis och noga nu ett tag -så att muggen försvinner 100%, och benen/huden blir bra igen.

Tamina var förresten inte speciellt glad idag. Våt och sur. Mycket försåtligt för det öser ner med "snö/slask/regn" (en fin blandning) i nästan vågrätt vinkel, och sur kraftig vind. Riktigt busväder. Skönt att vara hemma och sitta i soffan igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars lilla Tamina. Ont i lederna och mugg på benen. Förstår om hon inte är på topp jämt.

Annars ser hon fin och välmående ut. Så blank i pälsen.

Ge henne lite kryapådig-pussar från mig. Ge några till Therese också. Hoppas inte ni blir smittade.

Jättekramar från Cecilia