torsdag 24. januar 2008

Erika dagen

He he he... Kanske Tamina vill ha en sån här flughätta till sommaren. Hade inte det varit snyggt?? (eller kanske styggt?!) Hittade dom på en sida som heter ponnyprakt.

Har ett vårtecken att förmedla så här i slutet av januari(!) Tamina har börjat med pälsfällningen - det fast hon knappt har någon päls att fälla (det är dessutom ovanligt tidigt att starta med den nu). Kanske får hon vacker blank, kort, fin, sommarpäls rekordtidigt i år :)

Men en dum sak är att Taminas mugg har förvärrats igen, och spridits på bakbenen. Är så less. Det har varit milt och lerigt några dagar, mer än så skall inte till. Jag funderar nu på att prova "Mud Gard" ett kost tillskott som bland annat innehåller urter, som ingefära och maskrosor som ger en stor mängd antioxidanter. Dessa kombinerar MSM og sink som hjälper hudens försvar. Mud Gard rekommenderas till hästar som är tidigare har varit plågd av mugg/ är plågad -så att huden har blivit svagare pga fuktangrepp av skadliga bakterier. Ett kg kostar 530,- (ganska dyrt, men är kanske värt det om det fungerar).

Idag har jag namnsdag, jag heter ju Erika i tredje namn (Anna Maria Erika)

Jag har jobbat fem kvällar på rad nu, det har varit ganska jobbigt. Känns som jag inte hinner med någonting. Bara får Therese på dagis, tar stallet och så byter om för att gå på jobb. Urtrist. Inget skolarbete får man gjort heller. Men nu har jag några dagar ledigt från jobb (ända tills söndag kväll). Idag har jag varit på skolan. Vi hade en intressant föreläsning om psykisk hälsa bland ungdomar. Vi skall ha mera om det imorgon. Idag var det jobbigt att köra till Lillestrøm. Massa köer och stopp (får ju nästan kramp i vänster benet av all "koppling"). Kom fram fem minuter sent, men föreläsaren satt också fast i trafiken (kom en halvtimme sent), så det gjorde inget.

Ingen kommentarer: