søndag 8. november 2009

Förmiddags besök på Bjerke dyrehospital

Idag åkte jag tidigt iväg till Oslo för att besöka Tamina (innan Terje skulle på jobb och jag själv skulle jobba kvällen i barneboligen). Det var ganska behagligt att köra in till Oslo tidigt på en söndags förmiddag då jag nästan var ensam på vägen.

Tamina var jätte sur och irriterad när jag kom in i boxen. Fick en snabb info om sista dygnet från veterinären innan han var tvungen att hasta vidare. Tamina har fortfarande kolik/ förstoppning. Dom hade behandlat henne i flera gånger i natt och gett henne flera liter med vätska för att hon inte skulle bli dehydrerad (och så smärtstillande så hon skulle slippa ha ont).

Jag tog med henne ut på en promenad runt stallområdet på Bjerke. Tamina var pigg och tyckte det var skönt att komma ut och se någonting annat än boxväggarna. Efter vår lilla lufttur var Tamina inte sur på mig längre. Vi tog en lång mysstund då jag masserade och kliade henne i 45 minuter och avslutade med att borsta henne länge, så hon blev blank och fin. Tamina slappade av och bajsade tre gånger (visserligen mycket små mängder, men betydligt bättre än ingenting).

Lämnade henne i en nymockad box med massor av ny sågspån (hon rullade sig med en gång, det var den borstningen). När jag gick gnäggade hon flera gånger efter mig. Min lilla goa häst.

1 kommentar:

Cia sa...

Hon tar ut sin frustration på dig, bara för att hon vet att du älskar henne iallafall. Det är bara riktiga vänner som kan visa sina sämsta sidor för varandra och ändå vara säker på att fortsätta tycka om varandra.

Vad bra att du fick henne att slappna av, hon tyckte nog att det var skönt att du kom. Lilltjejen, tycker så synd om henne som ska ha så ont.

Bra nu iallafall att koliken har släppt, hoppas att du lyckas ta dig dit imorgon och hoppas att försäkringen gäller nu också, som vi pratade om tidigare idag.

Tänker på er. Krama båda sjuklingarna från mig. Vi hörs av imorgon.