mandag 9. november 2009

Måndag i Vestby

På morgonen ringde veterinären som har behandlat Tamina i helgen mig med goda nyheter om att Taminas mage nu var igång som den skulle igen och att hon hade bajsat. Inte ofta man blir så glad för nyheter om bajs ;)

Äntligen slipper min lilla häst ha magknip och obehag - och framför allt: ÄNTLIGEN får hon äta mat igen efter att ha fastat sedan i fredags (tur att hon inte var radmager, så hon hade lite att gå på).

Veterinären kunnde också berätta att Tamina fortfarande stog bra på benet (hurra!). Jag glömde att fråga hur länge till han trodde at hon skulle behöva stå på Bjerke (dvs hur länge till hon skal behandlas med antibiotika intravenöst)

Jag skulle ha varit och besökt Tamina idag, men Terje jobbade och jag var tvungen att vara hemma med Therese som var hemma från skolan idag. Hon behövde en dag extra för att vila efter helgens magsjuka och magknip. Det var många barn som var sjuka och hade ont i magen sa dom på kontoret när Terje ringde skolan i morse. Nu verkar dock Thereses form vara bra igen, så i morgon skall hon gå på skolan igen.

Annars så är det många på Thereses skola och på mitt jobb som har svineinfluensa. Jag hoppas verkligen att vi skall slippa smittas, men det verkar som det skall mycket till för att man skall lyckas undgå det. Jag är vaccinerad, men är inte fullt skyddad förens det har gått 2-3 veckor. Vet om två stycken bara i min bekantskapskrets som blivit smittade efter att de tagit vaccinen.

Terje och jag tittar på bilar. Vi har tänkt att byta in Opeln i en lite nyare bil. Kraven vi har till den nya(re) bilen är att den skall ha god plats till barnvagn och helst kunna dra ett hästsläp. Sedan bör den ju vara skön att sitta i och helst gå på diesel. Det är dock lättare sagt än gjort att bestämma sig för bil (i alla fall när man inte har obegränsat med pengar). Men vi hittar förhoppningsvis en bra familjebil till slut.

Nej, nu väntar sängen. I morgon har jag planer om att besöka Tamina och försöka få ut lite mer av veterinären angående vad han tror Taminas prognos är och när jag kan tänkas få lov att ta hem henne (och fortsätta behandla henne själv hemma). Jag skall också ringa försäkringsbolaget där Tamina är försäkrad och höra om hennes försäkring kommer att täcka operation + uppehåll på kliniken eller inte. På hemsidan står det att försäkringen täcker både bakteriella ledinfektioner och kolikbehandling... Så håll tummarna :)

Ingen kommentarer: