torsdag 19. november 2009

Min "lediga" dag

Jag har egentligen ledigt idag, men det märker jag inte så mycket av. Startade dagen med att få Therese på skolan (det är uteskola på torsdagar, så det är lite extra kläder och matsäck som skall ordnas).

Åkte så direkt till stallet där en pigg Tamina hade lust att hitta på någonting. Men mer än en liten lufttur ute på stallbacken kunnde det inte bli. Vi gick runt och Tamina fick äta lite gräs och se sig omkring i en kvart. Jag fick i henne morgonmedicinerna, sett att benet såg bra ut (inte svullet, inte halt i skritt) och mätt temperaturen.

Innan jag lämnade Tamina tyckte jag att hon förtjänade att ha lite roligt tidsfördriv. Lät henne därför få en "Likit". Precis som namnet avslöjar skall hästgodisen slickas på...

Men det skiter Tamina i. Här gnags det med stor iver. Jag är väldigt glad i den lilla "gallerburen" jag skaffade i fjol. Med dens hjälp håller Likit-en ibland två dagar.

Tamina tar i ordentligt... stackars tänder.

Det är inte så mycket kvar av plasten som låg runt metallet när jag köpte hållaren.

Till sist en demostration av slickande.

- Hur många tror att godisen (som för övrigt är i en mycket väldoftande och välsmakande äppelsmak - jag har provsmakat) är kvar i kväll när jag skall till stallet och ge kvällsmedicinerna???

I skrivande stund är jag hemma och mellanlandar efter fysioterapibehandling och ett möte jag skall på på jobbet. Sedan är det hämtning på fritids, middagslagning, läxhjälp och iväg på ett möte, och så till stallet i kväll.

1 kommentar:

Cia sa...

Det syns att hon är nöjd att vara hemma. Smart med sådan där svåråtkomlig godis. Då har hon ju att göra ett tag och slipper att bli så uttråkad av att bara stå i boxen.

Måste kännas underbart att ha henne hemma igen.