onsdag 11. november 2009

Taminas försäkring gäller!! :)

- Puh!

I dag har jag pratat med Taminas försäkringsbolag och fått bekräftat att hennes försäkring gäller vid den bakteriella ledinfektion som hon har (och för behandling av koliken).

Försäkringen täcker t.o.m. 75.000 kr per försäkringsår. Så nu slipper jag att bekymra mig för den ekonomiska biten av Taminas behandling. Att betala egenandel på 20% känns överkommligt. Även om det också kommer att bli några tusenlappar. Jag vet inte vad slutnotan kommer att hamna på, men den är redan på över 20.000 kr.

Jag har inte varit hos Tamina idag. Ringde dit mitt på dagen för att höra hur dagsformen till Tamina var och när nästa operation blir, men veterinärena var upptagna och skulle ringa tillbaka... men jag tror dom glömmde mig. Skulle det dock ha varit någonting med Tamina så hade jag troligtvis fått veta det - därmed väljer jag att tro att det står bra till med Tamina idag (så bra det nu kan vara).

Till sist har jag ett bloggtips.

Min kompis Anna "Jorm" har startat en träningsblogg där hon skriver om det mesta som rör träning. Jag är väldigt nyfiken på at prova flera av hennes recept som hon har lagt ut på bloggen.

Besök Jorms blogg på: http://trendotraning.se/

Ingen kommentarer: