tirsdag 9. desember 2008

Anna dagen

I dag har jag spenderat Anna-dagen med att shoppa julklappar. Therese har varit i Oslo med förskolegruppen. Dom har åkt tåg och bland annat skänkt julklappar till fattiga barn. Therese gav bort två småbarnsböcker, som hon hade växt ifrån. Nu kan ett annat barn få glädje av dem :)

Den här effektfulla bilden är från Svinesundsbron idag, när jag var på väg till Sverige. Gränsen mellan Norge och Sverige ligger mitt på bron.

Efter gårdagens mildväder (och massor med regn), blev det massor med dimma idag (och ruggigt kallt). Det är"fantastiskt" många som inte kan trafikreglerna och som använder "dimljuset" så snart de ser att det är dimma ute. Väldigt irriterande att ligga bakom och bli bländad.
- Men som tur är så är det nu fyra filer hela vägen mellan Sverige och Vestby. Så man behöver inte ligga bakom om man inte vill...

Första stopp idag var leksaksaffären Toys R us. Här blev många julklappar inhandlade :)

Sedan bar det av till Sverige och Nordby :)

Här spenderade jag som vanligt en del tid på My One (häst affären, så klart), men också en hel del tid inne på Rusta. Köpte bland annat glitter (till lördag), extra glödlampor till "gran belysningen" ute och julkalender klappar till Therese.

Köpte mer kolsyra till Soda Streamern och köpte lite mat.

På My One såg det ut så här i skyltningen. Schabraket var lite roligt (i svensk betydning). Med hål i mitten av hjärtat.









Jag har shoppat glitter..

- Här har vi också hovfett-glittret (med jordgubbsdoft), men den köpte jag inte. Det fick bli lite glitter gel :)





Jag har verkligen lust på det här fina pannbandet till Tamina (som man skall ha på tränset). Men 1.300 kr är i dyraste laget. Det fick bli en kompromiss, jag hittade ett annat pannband (också med glittriga stenar... av en billigare typ). Det kostade 200 kr (en smula skillnad kan man säga). Det är Taminas julklapp i år. Jag lägger ut en bild på det nya pannbandet snart en dag :)

Så fyndade jag en namnsdags pressent till mig själv! :)
- Ett par fina Mountain Horse stövlar, av en lite "grövre sort", men ändå ganska fina.

Dom var nedsatta från 1.795 kr till 395 kr
- Jag är nöjd!

Ingen kommentarer: