torsdag 18. desember 2008

Dagen började bra... Men sedan gick det sämre

Den tredje nattvakten gick fint. Fick gjort en del på uppgiften och såg fram emot en ledig dag. Jag sov bara fyra timmar (för att lättare vända tillbaka dygnsrytmen) och stog upp för att "plocka och dona" lite i huset innan jag hämtade Therese. Så långt allt väl.

Vi åkte hem från dagis och jag lagade mat och så såg vi på julkalendern tillsammans. Efter det skulle vi sätta ihop pepparkakshuset. Men lätt var det inte. Den ena väggen var trasig och innan jag fick lappa ihop allt så var den smälta sockret för kallt. Skorstenen var i småbitar och ville inte fästa sig... och jag var trött och blev snabbt lättare irritabel ;)
(Det blev ett hus till slut... men utan skorstren. I morgon skall Therese pynta den)

Men det var sedan som min kväll gick i dass...

Jag skulle på möte med hästklubben i kväll och hade tagit på mig att ta hand om en annan häst (Mr) på stallet ikväll (själv hade jag foderryttare på Tamina). Men jag var så himmla trött och tiden gick... och plötsligt så får jag meddelande på mobilen där jag blev efterlyst... Klockan hade hunnit bli 20.20 (mötet började 20.00) och jag hade inte tagit hand om Mr ännu... Stackar Mr fick sen kvällsmat och själv kom jag jag kom 40 min för sent till mötet... Stress, stress... Suck! :(

Men det slutar inte där... När mötet nästan var slut får jag telefon från jobben, med efterlysning om jag inte skulle komma på jobb snart...
- Ehhhh....?!?

Det har tydligen blivit ett missförstånd. Jag hade sagt ja till att jobba en extra nattvakt (i tillägg till mina två fasta) den här veckan (som var natt till idag). Men när klockan är 22.10 på kvällen och kvällsvakten vill gå hem (nattvakten startar 22.00) så är det inte läge att göra så mycket med det... Så det var bara att åka hem i en huj och plocka med mig skolsakerna (för jag har examensvecka och skriver uppgift).

Så nu är jag på jobb... Jag är verkligen jätte trött (de tre sista dygnen har jag sovit totalt 15 timmar). Men jag har kommit mig igenom många liknande nattvakter förut, så det skall nog ordna sig. Men som en sista droppe i bägaren så kom jag på, i det jag kliver innanför dörren på jobbet, att jag glömt termokoppen med latten Terje gjorde till mig hemma (han var snäll och gjorde kaffe till mig som jag skulle ta med mig på jobb för att ladda lite med koffein).
- Men jag stressade så mycket att jag glömde ta med koppen :(

Det var liksom droppen... då blev jag inte glad :.(

Min lediga dag imorgon skiter sig ju också... Jag kommer att vara helt slut. Hade hoppats på att få "skrubbat" huset och få det fint, pynta pepparkakshuset och kanske baka lite (pepparkakor eller lussekatter)... och rida Tamina. Nu vet jag inte helt vad det blir till eller vad jag kommer att orka. Men jag skall försöka göra det bästa ut av saken, och försöka vara effektiv med examensuppgiften i natt istället. Det är ju viktigt det också!

Skall trakta mig en vanlig kopp kaffe och sätta mig ned med uppgiften.

4 kommentarer:

Cia sa...

Vad tråkigt att allt bara gått åt skogen. Börjar det hända något knäppt är det som att en kedja startar och allt bara fortsätter att gå dåligt. Jag hoppas att det vänder till det ättre. tråkigt också med kaffet, det är sådana där småsaker som bara kan få allt att koka över. Jag hoppas att du lyckas få tag på något kaffe iallafall, du kan behöva lite uppiggande efter en sådan dag. Jag skickar iallafall pver alla uppiggande och sympati tankar jag har. Du är äst.
Pussar och kramar från en som tänker stenhårt på dig!!!!

Anna Andersson sa...

Tack ;)

- att jag glömde latte hemma var ju egentligen bara en struntsak, som jag tacklat helt fint i vanliga fall, men efter allt annat så var det bara droppen... :(

Jag bryggde aldrig något kaffe på nattvakten. Inget vanligt kaffe kan riktigt ersätta en god latte... som tävlar inte på samma lag ens ;)
- Nattvakten gick oväntat bra i alla fall, blev aldrig super trött (otroligt nog), utan kunde sitta med uppgiften nästan hela natten. D

Kram!

Cia sa...

Det var ju bra att du hann med en del på uppgiften åtminstone när allt annat gick på tok. Förstår precis vad du menar med kaffet. Man blir bara helt enkelt galen när tillochmed det går fel. Och latte är faktiskt tusen gånger godare än vanligt kaffe.

Anna Andersson sa...

Ja, Kaffe kan INTE ersätta latte ;)