onsdag 3. desember 2008

Vinter Vestby

Vintrigt och fint.

Kortet är taget på vägen ner till stallet i morse. Jag gick aldrig och la mig efter jobbet idag (det märker jag av nu). Sov 45 minuter på soffan efter att ha varit i stallet i 4 timmar och sett gårdagens Grays avsnitt på TV.

Anledningen till att jag åkte till stallet istället för att sova var att Tamina skulle ha behandling av equiterapeuten klockan tio (ingen poäng att lägga sig då).

Tamina hade blivit väldigt sned i bäckenet igen, så det var verkligen bra att hon fick behandling nu.

Jag har fått upplärning i hur jag skall stretcha hennes ben. Speciellt det högra bakbenet ("problem benet") är stelt. Tamina har "sparat" benet under låååång tid och senorna i bakknäet och fram i bröstet är lite strama.
- Det blir töj och böj framöver :)

På bilden njuter Tamina av laser behandling.
- Observera den "permanentade" manen (tog ut flätorna idag). Snyggt va?! ;)

Till sist en vinterbild av Tamina ute i padocken. Hon står tillfälligt längst ner i en annan padock, då en annan häst behövde låna hennes - eftersom den hästen bröt sig ur sin padock.

Ingen kommentarer: