mandag 8. desember 2008

Therese skall vara Lucia på dagis

Idag har dom dragit lott på dagis vem av förskolebarnen som skulle få lov att vara Lucia på fredag - och det blev Therese :)

Hon blev jätte glad, och berättade för mig att efteråt, när hon hade lekt ute och "tegnet hjerte i snöen og malte på en stolpe med vann på en pinne, da tenkte jeg på Lucia og da ble jeg så glad at jeg fikk tåre i øyet, mamma".
- Och då är man verkligen glad! ;)

Fredag får vi stå upp tidigt alla tre, och vara på dagis halv åtta. Jag kommer att komma lite sent till skolan, men det är det absolut värt. Mysigt med Luciamorgon :)

1 kommentar:

Cia sa...

Lova att ta massor av bilder på den vackra lucian. Förstår att det är ännu mera värt att komma sent till skolan nu när det blev Therese som blev lucia. =). Det är väl förstås värt det annars också, men det blir ju lite extra när det är ens eget barn som är huvudpersonen. Jag kommer ihåg hur stolt jag var över "mina" barn i USA varje gång de gjorde något. Och då var de inte ens mina på riktigt.
Kraaaaam