fredag 19. desember 2008

Nissefest i barnehagen

Jag kom mig igenom nattvakten utan att det blev allt för jobbigt. När jag kom hem på morgonen hjälpte jag Therese att göra sig i ordning till tomtefest på dagis :)

Tog på en tomteklänning och sminkade fräknar och rosa kinder ;)
- Sedan öppnade den söta lilla nissejenta sin julkalender. Idag fick hon en Disney film som handlar om några slädhundar :)

Så här "julaktigt" har vi det i Vestby. Inte många snökorn att skåda. Positivt är att man inte behöver skotta snö...

Terje har varit hemma från jobbet idag och mått illa. Det går en hel massa jobbiga "magsjukor", så vi hoppas verkligen att det här bara är en kortvarig, övergående sak...

Jag har tagit en hel massa pepparkorn och dricker CocaCola, och hopas det hjälper. Det hade passat så dåligt om vi blev sjuka nu :(


Therese och jag har pyntat pepparkakshuset idag.

Måste säga att jag har sett vackrare hus... Men det det kan kanske klassas som "charmigt"?!

Så har vi äntligen hunnit med att tända det tredje ljuset... Bättre sent än aldrig. Det är ju snart fjärde advent(!!!).

Den lilla tomten hade haft det fint på dagis idag :)
Hon var glad och full av energi hela kvällen.

Therese har önskat sig gelé till dessert lång tid. Igår kom jag äntligen ihåg att köpa med två paket hem, så vi gjorde i ordning gelé till idag, till Thereses stora glädje. Middags maten gick ner på rekordtid för att få dessert :)

Så lite försök för att bättre på julstämningen...

Blossas glögg och pepparkakor :)
- Den söta koppen vann Terje i lotteriet vi hade på julfesten i stallet förra helgen.



Lite "jul-aromaterapi"

Jag älskar doften av jul. Ett bra sätt att få lite julstämning och god doft i huset är att mikra en skål med vatten, kanelstång och nejlikor.
- Det luntar sååååå gott!

Efter middagen skyndade jag mig att städa nedervåningen. Ifall att jag nu skulle bli dålig så vill jag att det skall se lite finare ut hemma hos oss (så jag skall slippa ligga och se på alla dammråttor). Så nu sitter jag och myser med en massa levande ljus, luktar på min juldoft och dricker glögg :)
- Riktigt trevligt!

I morgon väntar jobb, stall och fixande av julklappar. Det är i alla fall planen.

1 kommentar:

Cia sa...

Jag håller tummarna för att du inte blir sjuk.