torsdag 11. desember 2008

Therese har feber :(

- Två slappisar i soffan...

Dagen före Luciafirandet på dagis har Therese fått feber. Dagis ringde mig precis när gruppvägledningen på examensuppgiften hade börjat, så jag fick inte svarat. Skickade meddelande till Terje om att han genast måste ringa upp dagiset och höra vad dom ville. Så försökte jag koncentrera mig om att få med mig vägledningen... Det var lättare sagt än gjort måste jag säga. Så kom meddelande från Terje att Therese hade 39 grader i feber och att han avlyst alla körlektioner och hämtat henne. Då blev det inte lättare att koncentrera sig om vägledningen.
- Stackars jenta vår, som längtar så till att vara Lucia imorgon...

Men om hon orkar imorgon så tar vi febernedsättande och åker på Luciafirandet. Terje har tagit ledigt, så Therese kan vara hemma och slappa av hela dagen efter Lucia. Jag skall på skolan.

Examensuppgiften vi har i nätverksteori är känns helt hopplös. Jag var lite panisk stressad över att jag inte fattade någonting. Men fick idag veta att det gjorde ingen annan i klassen heller...
Det hjälpte inte mig, men det var en slags mager tröst i alla fall. Fick dock lite hjälp på vägledningen idag, så jag tror jag har möjlighet att kunna få till något, men det blir inte lätt.

Jag är super trött efter en lång skoldag. Reste hemifrån klockan sju och kom hem strax efter fem... Det hjälpte inte att jag bara sov fyra timmar i natt heller. Därför skall försöka lägga mig tidigt ikväll. Vi skall vara på dagis klockan sju i morgon.

Ingen kommentarer: