lørdag 13. desember 2008

Julfirande i stallet :)

I kväll har vi haft lite julfirande i stallet med Lucia tåg och spex. Både Terje och jag var med i kostymlag-stafett i gymkhana.

Det blev vällyckat med deltagare i alla åldrar och ganska många som kom för att se på :)

I gymkhanan skulle vi bland annat plocka upp ett äpple ur en hink med vatten och sedan hitta en godis i en skål med mjöl.

Mitt lag förlorade, jag var bidragande till det... Eftersom jag använde så lång tid på att hitta godisen i mjölet... det visade sig sedan att det inte låg någon godis i mitt mjöl (någon hade glömt att lägga dit en). Jag fick mjöl överallt... i ögonen, i näsan... Och fulla munnen (blää). Det svider och kliar i ögonen.

Det här laget vann priset för bästa kostym. Dom hade klätt sig ut efter temat "julgran". Med grankvistar och julpynt på hästen (t.o.m. batteridriven ljusslinga i manen och julstjärna i pannluggen) och sig själva som paket.

Ungdomslaget vann gymkhanan. Dom hade också klätt ut sig fint. Deras tema var julgodis, och Seljas man var full med polkagrisstänger med mera :)
- Se bild på Selja längre ner.

Prins Terje ;)

Terjes lag hade en film som tema "Tre nøtter til askepott". Det är en rysk film som är dubbad på norska - och som man tydligtvis MÅSTE se varje jul, annars blir det inte jul... enligt några av mina norska vänner... Jag har ännu tillgodo att se filmen.


Terjes lag fick rida på små söta ponnyer :)







1 kommentar:

Cia sa...

Vad fina ni var allihopa. Väldigt kreativt att klä ut sig till julklappar. Polkagrisarna inflätade i manen var riktigt fina de också. Och tänk att du fått fir jul varje år hittills trots att du missat den där filmen =).

Hälsa Therese att jag så gärna hade velat vara där och se henne vara lucia, hoppas hon mår bättre nu också. Det gör iallafall jag, om än inte riktigt frisk ännu.