tirsdag 29. april 2008

Bättre form idag :)

Jag är i bättre form idag, men Terje sliter fortfarande lite och ställde in sina körlektioner på dagen idag, men är nu på körskolan och håller teorilektioner.

Vi får kanske sommargäst hos oss nu i sommar. Emma har sökt sommarjobb på mitt jobb, och blir i så fall (om hon får jobbet) boende hos oss stort sett hela sommaren. Det hade varit jätte kul.

Det började idag med att Emma skickade ett sms och frågade om vilka möjligheter det fanns för sommarjobb i Vestby. Jag skickade ett mail till min chef (mailet är registrerat skickat kl 13.28) och nästan med en gång jag hade tryckt send ringde min mobil (inkommande samtal registrerat kl 13.28!). Det var STORT intresse för sommar vikarier med andra ord ;) Emma skall "telefon intervjuas" nästa vecka, så får vi se hur planerna för sommaren blir!

Men det ser ju ut att kunna bli en fin sommar här i vårt nya hus. Emma kommer naturligtvis att få rida en hel del. Och hon kan besöka Sara när hon skulle vilja det (nära och bra). Vi kan ta turer in till Oslo, eller varför inte ta oss en Göteborgs tur?! Och om hon är här den veckan jag reser till Österrike kan Terje få lite hjälp med Therese.

Jag har också ordnat med att sälja vår diskmaskin idag (den som fortfarande står i lägenheten). Sålde den till en studie väninna, som kommer och hämtar den imorgon. Terjes mamma har städat en del i lägenheten idag. Imorgon får jag ta ett ordentligt tag där också. Vi skall lämna över nycklarna på fredag den 2 maj.

Hade föreställt mig att det skulle lugna ner sig nu till helgen. Men så blir det inte. Jobbar natt till fredag och skall fodra frukost i stallet (efter nattvakt). Dagiset är stängt och vi skall möta Ji Bygg för att gå igenom lägenheten och lämna över nycklar. Så har jag hand om Mr över helgen (hans ägare är i England över helgen och ser på en stor fälttävling) i tillägg som jag har arbets helg. Puh!

- Nej, nu skall jag gå och se efter Therese. Har "släppt henne lös" ensam för första gången, och lite orolig är man ju.

Ingen kommentarer: