tirsdag 15. april 2008

En lång dag

Jag vaknade strax före kl 06 i morse och bestämde mig för att det var lika bra att stå upp och skriva lite på uppgiften (som skall redovisas på torsdag). Fick skriva i 3 effektiva timmar.

Therese fick göra egen "soffa" på golvet när hon skulle se på barnprogrammet som går på morgonen (ser som regel alltid på det innan vi åker till dagis).

Terje och jag lastade ett full flyttlass, med diverse skåp. Så körde Terje till huset och började lassa av medan jag lämnade Therese på dagis. Därefter var jag med och bar skåpen. Så var det en snabb tur till stallet för mig, för att sedan fort hem (till huset) för en snabb-dusch och vidare till en kurs jag har på sjukhemmet (där jag hade praktik).

Kursen heter "Tvang helst ikke", en kurs där användandet av tvång diskuteras och reflekteras över. Kursen var inriktad på demensvården, men de flesta av situationerna som vi tog upp i diskution var också relevanta för min arbetsplats. Idag var sista dagen, så vi fick diplom :)

Efter kursen var det direkt på jobb för mig. Efter jobb åkte jag till huset för att packa upp och fixa där.

Therese sover hos bestemor i skrivande stund (mitt på natten). Imorgon (som är idag... bara om några timmar) så är planen att stå upp tidigt och flytta Tv-bänken, Tv:n, all data utrustning (bredbandet i lägenheten är uppsagd f.o.m. imorgon och flyttas till huset... så jag hoppas på att det skall fungera så jag kan blogga från huset imorgon kväll - för första gången). Sedan vill vi flytta vår dubbelsäng och Thereses säng. Planen är att kunna sova i huset imorgon. Då hade det också varit fint med ett kylskåp... så det skall vi också försöka få med oss.

Natta!

2 kommentarer:

Sara sa...

Oj, vad ni jobbar hårt! Hoppas ni inte sliter ut er bara :-). Det uppskattas iallafall att ni tar er tid att skriva om hur ni har det. Vad spännande att ni ska sova första natten i huset! Det är en härlig känsla kan jag berätta. Stort lycka till med allt!
Kram!

Emma sa...

Vilket sött litet charmtroll ni har!! :) /Stolt Moster