tirsdag 8. april 2008

Inflammation i gaffelbandet :(

Positivt: Jag vet nu vad som är fel med Tamina.

Negativt: Det kan ta lång tid att bli bra (och det kostar pengar med sjuk häst).

Igår hade jag veterinären Idun på Tamina igen. Nu hade mycket av svullnaden i benet gått ner så att Idun lättare kunnde undersöka benet. Det visar sig att Tamina troligen har trampat över och sträckt/ skadat gaffelbandet, och det har blivit inflammerat.

Nu blir det 10 dagar med medicin och så en långsam och försiktig uppträningsperiod. Förhoppningsvis blir hon helt återställd och kan börja ridas som vanligt redan i maj. Men om det vill sig värre så har inflammationen även satt sig i kotan. I så fall måste man spruta kotan (dyrt och väldigt tidskrävande).

Detta var alltså årets "stunt" av Tamina (för låt oss hoppas att hon inte skadar sig mer på ett bra tag). Hon är och förblir en liten olycksfågel den lilla hästen min. Jag skall i alla fall göra mitt bästa för att hon skall bli bra så snart som möjligt.

För att prata/ skriva om något helt annat så kan jag berätta att vi nu har packat en hel massa kartonger där hemma. Vi packar och packar och packar, men ännu är det jätte mycket kvar. Undrar just hur många flyttlass vi kommer att behöva köra...

Till sist vill vi få lov att gratulera familjen Hintz-Saltin (Sara, Thomas och Sebastian) med ny blogg/ hemsida :) För att besöka den, klicka HÄR!

Ingen kommentarer: