onsdag 2. april 2008

Dagen igår

I går var det första april. Tror inte att jag blev lurad igår, men media hade många bra aprilskämt.

Vi startade dagen igår i väntrummet på "Saglia legekontor" i Vestby. Therese skulle få en rekvisition till ögonläkare för att ta bort den irriterande knölen på ögonlocket. Thereses doktor var försenad, så vi fick vänta i en timme. När vi väl kom in var allt gjort på 2 minuter -och då hann även Bamsen bli undersök att doktorn. Bamsen hade också en knöl på ögonlocket. Therese var så stolt när doktorn tittade på Bamsen och ställde frågor till Therese. Bamsen skulle fortsätta ta "låtsas medicin" för ögat, så skulle han snart bli frisk! ;)

- Sött kort på Tamina och grannen i padocken bredvid (Lobell Reb). Tamina var så gosig med honom igår.

Jag har ju varit lite bekymrad för Tamina. Hon var ju så väldigt halt på lördagen, utan att jag kunna hitta någon orsak. På söndagen hade benet svullnat upp och matlusten var inte den bästa (och då blir jag bekymrad). På måndagen var benet ännu tjockare...

Igår var formen bättre och matlusten hade kommit tillbaka. Ringde min fasta veterinär igår och fick henne till att komma idag (onsdag) för att utreda (och förhoppningsvis utesluta allvarliga orsaker till hältan).

- Tamina skickar pussar till alla besökare av Bloggen ;)


April, och våren är äntligen här igen. Vi har haft några grå dagar med en del regn. Men all snö är nu borta, så det känns skönt!



Så lite Friskis & Svettis bilder från träningen igår! :)

Ingen kommentarer: