mandag 24. november 2008

En månad kvar till julafton...

Gud vad tiden flyger iväg. Plötsligt börjar man få så dålig tid... Vi har inte kommit igång med någonting av julförberedelserna (inklusive julklappsinköp). Men jul blir det nog även i år ;)

Jag har gjort några sista ändringar på uppgiften och lämnat in den. Är relativt nöjd, men skrev en sida för mycket. "Försvarar" mig med att det i texten stog "ca 5 sider"... och jag skrev ju ca 5 sidor ;)
- Hoppas nu bara att sensor inte är allt för fyrkantig på sid-antalet.

Jag fick jobba natten, natt till idag. Skulle egentligen ha jobbat kvällen - men bytte till dagvakt så att jag skulle kunna hoppa med Tamina ikväll... men så blev jag ringt efter igår, för nattvakten var sjuk. Så därför blev det nattvakt på mig istället. Passar mig helt fint :)
- Ser verkligen fram emot att hoppa Tamina igen nu ikväll.

På Lucia dagen (13:e december, om någon nu skulle tvivla) skall vi ha julspex på stallet. Barnen på ponnysridskolan skall ha luciatåg, och stalltomten kommer med godispåse till alla barn. Och så skall vi uppstallörer på stallet ha kostymstafett till häst :)

Det blir ett ungdomslag, tre vuxna damlag och ett lag för cowboysen...
- Jag skall vara med på lag nr 2 - som har fått "glitter og stas" som tema. En massa glitter och "bling, bling" med andra ord - kul. Kanske jag "äntligen" får användning för glittersprayen jag vann på en hästtävling för ett tag sedan ;)
- Terje är uppskriven på "pappa laget" tillsammans med alla andra pappor, sambos och män. Deras lag har tema: "3 nøtter til Askepot"... ?! Ser verkligen fram emot att detta ;)

Ps. Kom just på ett användningsområde för den jordgubbsdoftande hovfettet med glitter (som jag såg sist jag var på Nordby köpcenter i Sverige)... det är till sådana här tilfällen som hovarna skall glittra. Ds.

3 kommentarer:

Cia sa...

Vad roligt det låter med stafetter och påhitt. Hur många är ni egentligen på ert stall? Är ni en hel ridskola? =)

Lycka till på hoppningen. Vi tränade tempoväxlingar och mjukgörande övningar igår och Ari var positiv och ambitiös och försökte sitt bästa hela tiden. Det var kul. Vi fick tillochmed beröm efteråt. Han är duktig min lilla bebis, för det är ju trots allt det han är.

Tänk att det är advent till helgen, det är inte klokt vad tiden går fort, men mysigt ska det bli att ta fram alla adventssakerna. Här snöar det för fullt idag, det är så vintrigt och mysigt.

Cia sa...

Förresten tror jag inte att det är så noga med uppgiften, sidantalet alltså. Det är nog bara för att man inte ska sväva iväg och ordbajsa fram 20 sidor. Jag tror att det är innehållet som är det viktigaste och att det är ett klart och koncist budskap. tror att det kommer att gå strålande. Jag håller tummarna!!!!

Anna Andersson sa...

Vi är 11 privata uppstallörer/ hästar på stallet... och nästan alla hästar har ju minst två "familjemedlemmar" :)

Dessutom har stallägaren själv en hel massa hästar... Osäker på hur många men tror det är 4 stora och 4 små plus 2 föl...

Jag tror inte heller att sidantalet är det viktigaste. Bara man som du säger inte "ordbajsar" helt vilt. Kunde fin ha tagit bort sista sidan - men då hade jag också "tappat" en viktig del av det jag ville få fram. Därför fick den bli kvar :)