mandag 17. november 2008

Tamina och jag har hoppat idag :)

Idag har Tamina och jag hoppat för första gången på 7 månader. Det var efterlängtat!

Jag var lite spänd på hur glad Tamina skulle bli (läs: hur mycket "show" vi skulle göra för dom som tittade på lektionen).

Tamina blev jätte glad, men hon var någorlunda kontrollerbar så det gick fint (det kändes dock som om man satt på en laddad "bomb"). Det blev bara några små glädje bocksprång. Lite spring blev det förstås/ivrig bjudning på hinder, men lyssnade annars godkänt mycket på sin ryttare (jag fick bestämma tempo nästan hela tiden).

Efter lektionen var hon så nöjd :)

Trött (både mentalt och i kroppen), men glad. Jag var också förnöjd. Vi längtar redan till nästa måndag... Bara jag får byta bort min kvällsvakt då (annars blir de två veckor till nästa gång).

Skönt att vi är igång med träning igen. Det har varit en lång väntan.

2 kommentarer:

Cia sa...

Vad kul att det går så bra med hennes ben och att det inte slutade som du ett tag befarade. Det är bra kämpat av både Tamina och dig. Hoppas du får byta bort vakten nästa vecka när nu både du och Tamina tycker att det är så kul. Jag och Ari har hoppat lite, ungefär 20 centimetershinder =), och han verkar också tycka att det är kul, så det finns lite potential där. Pussa Tamina från mig.
Kraaaam

Anna Andersson sa...

Hoppning är jätte kul - och det är som med allt annat. När man delar glädjen med någon (i detta tillfället med Tamina), så blir glädjen dubbel så stor :)

Kul att även Ari gillar att hoppa lite. Det är bra träning - kondition, styrka, mentalt +++