fredag 14. november 2008

En tuff vecka närmar sig slutet

Det har varit en jobbig vecka, och ännu är den inte över - men det är i alla fall skönt att ha avklarat föredraget vi skulle håla idag på skolan.

På vägen hem stannade Andrea och jag på Shell och fick en positiv överraskning - gratis kaffe och billigt mellanmål (korv). Passade perfekt! :)

Tamina hade gjort sig fin idag... Täcket var alldeles hårt, som ett skal - med all torkad lera.

Hon var väldigt nöjd med sig själv ;)

I helgen är det hästtävlingar som gäller (men inte för Tamina). Terje skall vara speaker och jag skall vara en slags "allt i allo" (också kallad tävlings ledare). Har jobbat en del ikväll, så nu är det mesta klart.

Väder prognosen ser bra ut (milt och sol), så jag har stor tro på att detta kan bli bra.

6 kommentarer:

Lilla Kattis sa...

Tänk att till och med hästar förstår det där med lerinpackning och spa!! ;)

/Tant P

Anna Andersson sa...

Ja... på huden kanske... Man vad är vitsen med att lerinpacka täcket? ;)

Lilla Kattis sa...

Tja, det är ju nåt Tamina redan räknat ut, men som du inte förstått ännu. ;)

Anna Andersson sa...

Det var det då...

Jag har verkligen försökt att räkna ut vad grejen att rulla sig i vått, kall och geggig lera är... Kan fatta att det kan vara skönt för att rulla sig för att klia sig, men hur inte i våt lera.

Men djur tänker lite annorlunda. Minns den gången som Ida sprang ut på en åker och rullade sig i koskiten (som bonden hade spritt ut på åkern). Det var en lång biltur hem från Marieby den gången (fy så det luktade).

Cia sa...

Hahahahaha.....de är verkligen roliga och hittar på tok. Vad skulle vi ta oss till utan dem????

Anna Andersson sa...

Djur är verkligen härliga.

- Men min "sur tant" kan man bli lite less på ibland. Varför måste man vara så sur?? Idag stog vi och gosade och hon hade det så fint, men så i nästa sekund så är "sur tanten" där igen. Är visserligen så van (och avtrubbad) att jag knappt bryr mig/registrerar det. Men ibland blir jag less.
- "Kocko" häst.