torsdag 27. november 2008

Har börjat med näst sista kursen...

Nu är det inte länge kvar av min utbildning. Vi började med den näst sista kursen idag.

Här är ett kort från köket. Mamma har sytt nya julgardiner och hängt upp idag. Fint va?!

På söndag är det 1. advent. Och på måndag startar julkalendern.
- Det påminner mig om att jag måste ta in kartongerna med julpyntet - om jag skall kunna hitta fram Thereses julklappskalender (hon får ett paket varje dag fram till jul).

Till sist vill jag få lov att gratulera Kattis.
Idag har hon haft sin sista(!!) föreläsning på läkarutbildningen
- och fått sig ett jobb!!!!


Doktor Prinsback (Kattis) skall jobba på Medicinkliniken i Östersund :)

Kattis man (den andra Dr. Prinsback, Erik), får förhoppningsvis jobb på Psykkliniken i Östersund.

- Vi håller tummarna!

2 kommentarer:

Lilla Kattis sa...

Tack! Vad söt du är! :) Kram!

Anna Andersson sa...

Stavfelet med "r:et" som plötsligt orsakade ett snabbt kariärbyte för Kattis... Från att ha gått "läkarutbildningen" till att ha gått "lärarutbildningen"....

En inte helt obetydlig skillnad mellan lärare och läkare...eller?! ;)

Jag skyller på stavprogrammet som markerade att ordet var felstavat
- och som hade ett förslag på hur det skulle stavas... Och jag kontrollerade inte ändringen.

- Så kan det gå när inte haspen är på ;)