søndag 16. november 2008

Trötta men nöjda.

Äntligen är hästtävlingarna över och allt gick bra (d.v.s. att vi fick positiv respons från deltagare och publik).

- Terje och jag köpte lotter för 130 kr idag (för de pengar vi hade lagt ut på att handla in vinster till lotteriet i går eftermiddag). Med andra ord var det kanske inte så stor chock att vi vann fruktkorgen!! Kul, vi brukar inte vinna...
- Härligt med frukt och choklad :)

Både Terje och jag är helt utslitna. Det har varit en jobbig vecka och en krävande helg. Nu väntar nattvakter och examensuppgift för mig och Terje har en maraton vecka med en massa körlektioner och teorikurs. Hans chef är på semester.

Bild från dagens hoppbana. Nytt ridhus, med härlig ljus sand och splitter nytt hindermaterial. Jag hade såååå lust att hoppa jag med. Det hade varit kul att kunna försvara klubbmästar titeln som jag har haft de sista två åren.

- Men vi fick inte kårat någon klubbmästare för seniorer i år. Varken i dressyren eller i hoppningen. Vi får hoppas att det är fler deltagare näst år - och att Tamina är i toppform då!

Jag har bestämt att jag skall börja hoppa med Tamina, och skall troligen vara med på hopplektion i morgon. Det blir i så fall första gången vi hoppar på 7 månader.

Ps. Igår fick vi äntligen köpt ny fågelmat. I morse var vår "restaurang" full av små gäster :)
- Det har varit så trist utan fågelbesök (vi har haft slut på fågelmat sista två veckorna). Det verkar som om jordnötterna är favoriten.

Ingen kommentarer: