søndag 30. november 2008

Mormors korsstygn och paket i julkalendern

Mormorn har övat korsstygn med Therese ikväll. Det tyckte Therese var jätte kul. Hon älskar ju att pyssla, så att hon gillade att sy var kanske ingen överraskning.

I en av julkartongerna hittade vi pepparkakskläningen som vi köpte i fjol. Då var det alldeles för lång, men nu kunnde Therese ha den :)

Terje shoppade en ny jacka i går :)

Jag hade glömt att vi köpte den här fina ljusstaken på mellandags rean i fjol. Nu måste vi bara hitta en bra plats (har en bra plats till den, där den hade varit jätte fin, men där saknas eluttag).

Stämningsbild från Thereses rum.

Therese gillar bäst att sova överst. Hon tycker själv att det är jätte mysigt i sängen. Det tycker jag också.




- Och så är det dags för julkalendern.

I morgon är det 1 december. Jag har suttit och slagit in de 8 första paketen nu ikväll. Så 1/3 av kalendern är "klappade och klara" (nu var jag väll finurlig?!) :)

Hon får några "större" (dyrare) kalenderpaket i år, än hon har fått förut. Det får bli en del av julklapparna.

Jag tror att hon uppskattar kalenderpaketen mer än om hon fått dem som julklappar - på det sättet att det gärna blir väldigt mycket intryck och julklappar på julaftonen... det kan vara bra att sprida ut det lite.

1 kommentar:

Sara sa...

Vad fint och mysigt ni har det!