søndag 30. november 2008

Första söndagen i advent.

Idag är det första advent!
- Och Anders har namnsdag, stort grattis :)

Vi vaknade upp till en vintervit trädgård idag. Det var inte mycket snö som hade kommit i löpet av natten, men det var i alla fall vitt (men blött). Igår regnade det hela dagen, fån morgon till sent på kvällen - då är det bättre med snö, faktiskt...



Blötsnö...





Jag har haft arbetshelg. Idag har jag tagit fram julstjärna och adventsstake hos den brukaren jag jobbade med idag.


Therese och pappan har varit på "julgateåpning" i Vestby. Alla barnen skulle klä sig ut till tomtar, så vi hittade fram tomtemössan.

Nere i Vestby gick dom i fackeltåg, dansade runt julgranen och fick godispåse av en brandman(!!). Tydligen så var jultomten så upptagen att han inte kunde komma själv - så en brandman fick ställa upp istället :)

Tamina fick flätor idag.

Hennes man har spretat åt alla håll sista tiden, och jag vill att den skall ligga på en sida. Därför flätade jag idag upp hela manen. Om flätorna får sitta 1-2 dygn så brukar det "tämja" manen lite (så hon kan se lite "välvårdad" ut).

Lite bilder av "advent fint" hos oss... Ikväll skall jag sitta och slå in paket till Thereses julkalender. Och så måste jag ordna adventsljusstaken (så att vi kan tända det första ljuset).

Mamma har varit hos oss i lite över en vecka. Ikväll åker hon hem med tåget. Hon har fått så ont i en tand och måste resa hem för att komma till tandläkaren :S
- Om knappt fyra veckor åker vi upp till Östersund för att fira jul/nyår.

Ingen kommentarer: