mandag 3. november 2008

Tjejhelg i Stockholm

Halloween helgen firades tillsammans med goda väninnor i Stockholm. Kattis, Cecilia och jag bodde på ett två stjärnigt hotell cerntralt i Stockholm.

Kattis ordnade med ost, kex, vin och champanje till fredagskvällen när vi kom till Stockholm. Vi firade ju våra 30-årsdagar (som alla utom Cecilia fyllt). Jorm hade besök av familjen från Jämtland, så vi träffade henne först på lördagen.


- Cecilia fick äran att öppna bubblet :)



- Och det här "fina" elutaget hade jag vid min min säng... Spännande.
Annars så var standarden på hotellrummet helt ok (inget lyx, man fick det man betalade för - men helt ok).

Frukosten på hotellet var bra :)

Vi var lite trötta men i gott humör :)
- Rostade mackor, kaffe latte, kokt ägg, müsslie och juice...

Det här söta spöket hängde utanför min favorit affär när jag var liten (Butrix) på Drottninggatan. På en banner framför (inte på det här kortet), stod det "Ha en kul Halloween".

Vi mötte Jorm på stan, och sprang sedan i lite olika affärer tillsammans alla fyra. Cecilia letade en "vuxen" vinterjacka (fin och "seriös") och Kattis ville se på skor. Jag tittade på lite allt möjligt.

Lunch åt vi på ett ställe vid Hötorget som hette Hurry Curry. Där var det jätte mysigt. Jag åt en soppa och drack kaffe latte :)

Sedan gick vi hem till Jorm och fick träffa hennes härliga familj. Tyvär fick jag bara tagit kort av minsta brorsan Hampus (15 månader). Storebror Hugo har jag inget kort på.

Det var kul att se hur mycket dom båda hade växt. Hugo hade varit på museum med pappa, mormor och morfar. Han hade fått ett träsvärd som han lekte med och sjöng "sjörövar fabbe". Jätte sött. Lille Hampus visade oss hans personliga och effektiva sätt att ta sig fram på.

- Kattis i soffan hemma hos Jorm.

Middag åt vi på en grekisk restaurang i närheten av där Jorm bor (snart blir det "bodde" för dom flyttar ju snart). Jag kommer inte ihåg vad det jag åt hette, men det var gott.

- Här ett sista kort på Jorm innan vi "skildes". Jag träffade inte Jorm på söndagen, då sprang jag runt på stan och shoppade innan mitt tåg skulle gå.

Min shopping:
Under helgen köpte jag en svart peak mössa, två prinsess-dvd:er till Therese och två andra leksaker till julklapp. Så hittade jag ett par söta silverörhängen (till mig själv) billigt på Guldfynd och en skön vinterjacka som var nedsatt på Stadium (brun, vatten och vindtät).
- Jag är helnöjd! :)

Hann med att äta lunch med Cecila på ett riktigt trevligt ställe inne på Centralstationen innan våra tåg gick på söndagen. Resan hem gick bra, men det är som alltid lite drygt. Inte blev det bättre av att min (på morgonen fulladdade) mobiltelefon laddade ur sig efter bara två timmar på tåget. Så jag hade ingen aning om hur mycket klockan var eller så.

I Oslo var väntan på lokaltåget till Vestby tråkig. Missade tåget med knappa 5 minuter i Oslo, så jag fick snällt vänta i 55 minuter. Oslo S är och förblir urtråkig, och den är väldigt mycket mindre än Stockholm C. Träffade dock på Lisa Linn (som har häst på Svartedal) på tåget, så själva resan gick relativt snabbt. Hon hade varit och hälsat på i Kristiansand och kunnde visa söta bilder på den nyfödda giraffbabyn :)

Avslutar med två bilder från Stockholm (tagna på söndagen). Hötorget och plattan.
- Vädret hela helgen var klart och kallt.

Ingen kommentarer: