lørdag 15. november 2008

Tävlingsledare och speaker

Idag har Terje och jag jobbat på Vestby Hesteklubbs dressyrtävling. Vi fick kårat en ny klubbmästare i dressyr för juniorer (men inte någon senior klubbmästare). Vinnare blev Karoline och Lobell (den vita hästen). Det andra ekipaget är Sara på Roma. Bägge hästarna står på samma stall som Tamina.

Terjes fasta jobb är speaker. Och jag springer runt och fixar med det mesta (idag med "titeln" tävlingsledare).

Terje har fått en ny jobb Pc. En liten en...










Tamina och jag har testat den splitter nya delen av ridstigen idag (ca 50 meter, som man ser på kortet). Den var väldigt fin!!

Förut kunde man inte rida på vägen, utan vi var tvungna att gå i leran på åkern. Nå kommer man fram utan problem.

På hemvägen hade det blivit mörkt. Då mötte Tamina och jag två älgar - dom stog precis där Tamina står kortet. En ko och hennes kalv.

Vi hann precis komma oss ut innan det blev mörkt.

Sist en bild från Taminas nybyggda förråd i stallet, med alla tre sadlar ordentligt på plats.

Än återstår mycket jobb innan allt är som det skall i förrådet. Men det kommer sig :)

2 kommentarer:

Cia sa...

Ser ut som ni har haft en busy-day, och det ser väldigt prydligt och ordnat ut i Taminas garderob. Tänk om det kunde se ut så i min också.

Sov gott och vakna glad imorgon.

Anna Andersson sa...

Ha ha ha... Ja, du förstår Cecilia att fotografen tog inte med allt... (lite senurering där, he he). För det är INTE speciellt ordning i resten av Taminas lilla förråd i stallet...

Men nästa måndag (när jag har lämnat in uppgiften) - då har jag tid att städa, rensa och organisera där. Det skall bli skönt att få lite ordning och reda :)