onsdag 19. november 2008

Trött nattvakt skriver uppgift

Vi har en ganska omfattande examensuppgift som skall vara färdig innan måndag. Vi har fått välja en case - som vi sedan skall vara saksbehandlare för. Jag skall utreda saken, kartlägga hjälpbehovet till brukaren, och föreslå tilltag. Därefter skall jag fatta beslut om tilldelning av tjänster. Genom hela uppgiften gäller det att hålla tungan rätt i munnen så man får med sig alla hänvisningar i dom olika lagarna.

Veilderen i "Saksbehandling og dokumentasjon" är guld värd. Den underlättar "lag-djungeln" betydligt!

Det här kortet är från i morse, då jag hade cirka 2 timmar kvar av nattvakten.
- Försökte mig på att se pigg ut, men misslyckades (det var kanske tur att jag hade en kaffekoppen med uppiggande koffein).

Har precis msn-pratat med Emma och diskuterat min case med henne. Våra utbildningar har mycket gemensamt. Det är jätte kul att kunna bolla lite tankar och idéer så där. Det blev ett ganska givande norsk/svenskt vernepleier/arbetsterapeut samarbete. Jag fick satt ord på många av mina tankar, vilket jag tyckte hjälpte mig och jag fick lite bekräftelse på att det inte var så tokiga förslag jag hade tänkt att komma med.

Emma sliter och jobbar på den sista tiden hon nu har kvar av sin utbildning. Just nu har hon praktik på en studentledd ortopedavdelning. Där är det full fart från tidig morgon till sent på eftermiddagen. Garanterat lärorikt -men super krävande.

1 kommentar:

Cia sa...

Lycka till med uppgiften. Bra att du har Emma att bolla frågor med, det är alltid lättare om man är två stycken som har koll. Bara att få berätta vad man tänker för någon annan kan öppna tusen dörrar åt olika håll.
Du ser verkligen trött ut på bilden, men det är bra att du försöker hålla skenet uppe de sista timmarna på vakten. hihi...You go girl!!!!!