torsdag 20. november 2008

Vi längtar efter besök imorgon!

- Den här boken är på svenska(!). Det är en av kursböckerna jag skall läsa i ART nu efter jul. Hoppas på att kunna ha råd att köpa den redan nu i december så jag kan börja läsa i den.

Hittade en fin liten video om ART. Klicka här för att komma till sidan. Filmsnutten är längst ner på sidan (för att se filmen måste ni trycka på play knappen).

Sitter i skrivande stund närmast begravd i böcker och jobbar som en tok med uppgiften (har böcker både till vänster och höger om mig i soffan, plus några på soffbordet och på golvet... samtidigt som jag har 4 internet faner öppna med dom olika lag texter som jag hela tiden behöver titta i.

Vill så gärna att den skall bli bra - men kanske framför allt att jag skall vara färdig med den tills imorgon eftermiddag. För då kommer äntligen Therese hem (hon har ju varit borta i två veckor = läääänge). Både mamma och pappa kommer också ner. Pappa kör ner med sin arbetsbuss - för att sängen som Therese skal ärva av moster Lisa skall få plats.
- Vill vara ledig då, så jag kan slappa av och vara social och umgås :)

Huset ser helt bombat ut och jag har sömnbrist. Skall springa runt ett varv med dammsugaren imorgon - så det ser sån någorlunda ut.

Jag har vaksinerat mig idag. Sprutspetsen var av den alldra minsta, tunnaste sorten. Så det var 100% smärtfritt. Men det tog lite tid eftersom man var tvungen att sitta 20 min och vänta efteråt. Nu är det gjort i alla fall. Jag hoppas på att slippa bli sjuk efter jul (eller före också för den delen). Jag skall ha två veckors intensiv kurs i ART vecka 2 och 3. Sedan kör det igång med träningen på högstadieskolan. Vi har praktik f.o.m. vecka 4 t.o.m. vecka 16 (med uppehåll för skollov vecka 8 "vinterferie" och vecka 15 "påskeferie").

Skall försöka få tid till att dra ner på polisstationen imorgon. Jag måste ha med mig en attest på att jag inte är "dum mot barn" (läs: olämplig). Det är krav på "politiattest" eftersom jag kommer att jobba med ungdomarna utan att skolans lärare är med.

Nej, nu skall jag skynda mig i stallet. Skall ta hand om Mr och så skall jag ta kvällsfodringen för en annan i stallet... Tamina har foderruttare idag :)

Sedan blir det hem och middag tillsammans med Terje, Han har jobbat från tidiga morgnar till sent på kvällen hela den här veckan. Hans chef är på semester så Terje har tagit alla förarprov och hållit teorikursen (plus vanliga körlektioner). Ingen av oss har orkat laga middag (igår åt vi f.eks. mackor). Så idag har jag lagat lassange :)
- Hoppas den blev god, för jag brände mig på ugnen...

1 kommentar:

Cia sa...

Vad roligt det lät....en attest att du inte är dum mot barn...haha...de behöver väl bara titta på dig så ser de att du är en av de snällaste människor som finns.

Du är rolig du, har foderryttare och då tar du hand om stallet och en annan häst istället. Full fart.

Vad kul att Therese kommer hem och att du får besök av både mamma och pappa på samma gång. Hälsa alla.

Lycka till med uppgiften, tror att det kommer att gå superbra.

Vi har inte heller orkat laga så mycket mat denna vecka, har blivit gröt två gånger till middag av hittills fyra =).

Kram