mandag 24. november 2008

Måndag kväll :)

Therese har ordnat sig i den övre sängen, med egen säng till dockan :)
- Mormor har fått sova i den undre sängen. Dom har sovit gott bägge två.

Det har varit riktigt kallt det här dygnet, men nu skall det visst bli mildare igen. Jag har ledigt tisdag och onsdag. Skönt! Har lite saker jag skall gör, men det är relativt lugnt.

I morgon skall Tamina vaksineras. På onsdag skall rida på dagen, sedan skall jag troligen hjälpa till lite på körskolan ett par timmar och så på möte med sports komiteen i hästklubben.

Torsdag är det skola igen, då startar vi med den näst sista kursen på vår utbildning (kursen heter "Arbeid med grupper, organisasjoner og nettverk").

Idag har Tamina och jag hoppat igen. Tamina var lika ivrig idag, men det är någorlunda kontrollerbar energi.
- Vi hade jätte kul.

På bilden är Tamina uppsadlad och färdig till hopplektionen (minus tränset). Jag sadlade upp lite tidigt, så att jag skulle kunna gå och se lite på dom som hoppade på timmen före oss. Tamina var frusen och hade "ståpäls" (hon har ju inte så mycket päls). Därför packade jag in henne ordentligt, så hon skulle få lite värme :)

Igår fick vi dörrar till vårt lilla "förråd" i stallet. Nu kan man låsa om man vill, så att utrustningen är lite tryggare.

Idag fick Tamina och jag en jätte söt namnskylt av Tone på stallet.

Visst blev det fint med namnskylten?!

1 kommentar:

Cia sa...

Gud vilken gullig skylt. Och vad söt Tamina är i sina filtar. Pussa på henne och hälsa familjen. I miss you. Puss puss puss C