fredag 2. april 2010

En låååång långfredag

Therese och bamse på cykeltur :)

Therese har blivit duktig på att cykla, betydliga framsteg från i höstas. Igår var det lite tråkigt ute tyckte Therese, eftersom ingen av hennes vänner var hemma.

Jag har varit helt förstörd hela dagen efter en jobbig natt (och jobbig efterföljande dag). Tuva har vaknat flera gånger i timmen, ammat fem gånger mellan kl. 01-07 och sovit minimalt på dagen. Man skulle ju tro att hon skulle vara jätte trött och att hon skulle sova jätte mycket - men nej, babyer "fungerar" väldigt ologiskt på så sätt. Har dom sovit dåligt blir dom övertrötta och fortsätter sova dåligt. Och tvärt om. God sömn leder till ännu mer god sömn.

Efter en lååång dag med endast korta "pauser" med sömn reste Tuva och jag till stallet klockan halv sju på kvällen. Tuva brukar sova bra i stallet så jag hoppades att det skullegöra susen. Hon brukar somna redan i bilen på vägen dit... men inte idag inte. "Litle miss blue eyes" - Två stora blå ögon tittade storögt på mig när jag öppnade bildörren - här skulle det inte sovas nej... Suck. Tamina och jag fick ut och gå en lååång tur med barnvagnen. Det tog sin tid innan hon somnade, men efter 2 km sov hon äntligen :)

Folk på stallet skrattar åt oss. Dom menar att det ser komiskt ut när dom möter mig efter vägen med barnvagn och häst i "koppel". Man brukar ha en liten hund i koppel - och inte en stor häst ;)

Så här ser utsikten från vårt sovrumsfönster ut... Man börjar skymta en hel del av gräsmattan :)

Bara det torkar upp i trädgården så måste vi ut i trädgården och kratta. Alla gamla höstlöv, grenar, kvistar och gamla fågelfrön skall bort.


GOD PÅSKE, som man säger här i Norge :)

Påskgdis
- Det stora är hela familjens, det lilla är Thereses.

Terje och jag har gjort klart för påskharens besök imorgon. Therese skall få leta lappar runt omkring i (och utanför) huset för att finna fram till påskägget.

Ingen kommentarer: