lørdag 3. april 2010

Ut på tur, aldrig sur :)

Familjen på tur!

Idag har vi varit ute på tur alla fyra tillsammans. Tuva i vagnen, Therese på cykel (med bamse i korgen) och Terje och jag på benen :)

Vi gick en runda förbi Emmas lägenhet och Thereses skola. Therese imponerade oss med sin cykling och var riktigt tuff. Vädret var härligt 5-6 grader och lite sol som tittade fram då och då.

(Se föresten att vi har fått på Tuvas barnvagnsskylt på vagnen nu).

Tuva låg vaken länge, men somnade till slut. När vi kom hem provstartade Terje motorcykeln. Den startade med en gång. I morgon planerar han att ta sig en tur med motorcykeln. Nästa vecka skall han hålla mopedkurs på körskolan (Terje skall köra mc då), så det är väll på tiden att han kommer igång efter vintern.

Efter vår trevliga promenad sov Tuva vidare ute på altanen i sin vagn och jag passade på att åka till stallet och rida ut på Tamina. Eftersom jag var barnledig i stallet kunnde jag rida ut på tur. Det var uppskattat hos Tamina, men också för min egen del. Vi tog flera långa galopper. Gissa om jag har längtat länge efter att kunna göra det :)

Tuva sov i 3,5 timme ute. Jag hann med att duscha och äta middag i lugn och ro (i tillägg till stallet med ridturen), innan hon vaknade och ville ha mat. Lyxigt!

Ingen kommentarer: