torsdag 15. april 2010

Torsdag

Tuva tränar och tränar. Jag tycker det är lite roligt att se hur hon kämpar med att lyfta huvudet när hon ligger på magen. Det är ju jätte tungt, så för att liksom hjälpa till så lyfter hon på ögonbrynen och rynkar pannan ;)

Tuva får allt bättre kontroll på nacken, men det är jobbigt att ligga på magen så vi tar bara korta "pass".

Therese är frisk igen (i alla fall så pass frisk från förkylningen att hon är pigg och orkar skolan igen). Idag gick Therese och jag (med Tuva vagnen) en extra sväng på vägen hem från skolan. Vi gick förbi vår gamla lägenhet och förbi där Therese gick i barnepark. Vi stannade på en lekplats där Therese gungade och tränade på att hoppa från gungan. Härligt att vara ute när solen skiner :)

Vi gick förbi det här huset som är utbyggt - så at det som motsvarar Thereses rum och gästrummet (det som skall bli Tuvas rum). Jag drömmer om att bygga ut vårt hus på liknande sätt.




Här är Emmas fantastiskt goda sockerkaka... Mums! (Den tog snabbt slut).

Emma var en räddande ängel ikväll. Hon lagade middag medans jag var i stallet så den var färdig när jag kom hem. Sedan då det var läggdax för Therese och Tuva skrek och skrek... (kanske för att hon hade ont i magen, osäker helt varför hon skrek), så nattade läste mostern bok och nattade Therese. Under tiden gick jag runt och försökte trösta Tuva och försökte ibland amma, men Tuva ville inte ha, hon var för upprörd. Emma hängde upp min tvätt och när inget jag försökte hjälpte mot Tuvas skrikande - så tog hon Tuva och "guppade" i sömn(!!!). Fantastiskt skönt. Vad skulle jag ha gjort utan min systers hjälp?! Tack Emma :)

Ingen kommentarer: