søndag 11. april 2010

Skön söndag

Tuva och jag sov länge på förmiddagen idag. När vi vaknade hade Terje och Therese redan varit ute på en promenad och kom bara hem en sväng innan dom gick iväg igen för att titta på Thereses klasskompisar som spelade handboll (Bamse cupen). Tuva och jag gick och mötte dom när Therese och Terje tittat färdigt på handboll och så gick vi en liten sväng tillsammans alla fyra.

Efter vår lilla promenad sov Tuva sött. Terje och Therese åkte iväg till Kjenn för att se på cykeln som bestefar hade köpt. En grön, begangnad Diamant tjejcykel, lite större än den gamla och med tre växlar. Therese var strålande nöjd med att ha växlar och med att cykeln gick så pass mycket snabbare att cykla på än den gamla. Therese har lekt ute och cyklat med Liv-Marie hela dagen idag.

Jag har också varit ute mycket idag. Tuva sov så gott i sin vagn så jag kunnde dra i stallet och rida ut på en långtur med Tamina. Vi var ute i en timme och när vi kom tillbaka kunnde Tamina få komma ut utan täcke. Och naturligtvis måste det firas med att rulla sig ordentligt... Typiskt, Tamina och jag har helt olika meningar om vad som är fint... Jag menar att det är när man är ren, Tamina menar att man är fin med lera.

Se videon: Nöjd Tamina rullar sig :)

2 kommentarer:

Kattis sa...

Ha ha ha ha ha ha! Så rolig Tamina är! =)

Cia sa...

Sicken fin grön cykel Therese har fått. Bra med en lite större med större hjul som gör att man kommer fram fortare =)!!!!