tirsdag 20. april 2010

Tidigt uppe

Tuva och jag brukar vara vakna tidigt, men idag skulle vi lämna Therese på skolan så det blev lite mindre sömn än vad vi kunnde ha önskat, båda två ville sova mer när klockan ringde. Therese var däremot redan uppe och spelade Nintendo.

Tuva och Therese hade ett långt och fint samtal i hallen medan vi gjorde oss klara för att gå ut. Tuva skrattade några små hicks och log jätte mycket mot sin storasyster :)

Efter att vi hade lämnat Therese på skolan så var vi sååå trötta, men Tuva hade svårt för att sova. Det var först när klockan blev så mycket att jag skulle till doktorn (på 6-veckors kontroll efter födseln) som hon hade somnat skönt... typiskt. Hon vaknade naturligtvis när jag klädde på henne och bar henne ut till bilen.

Doktorbesöket gick bra (och Tuva var vaken men tålmodig och snäll). Nu har jag bunkrat upp med nya allergimediciner - så jag är redo för gräspollen säsongen.

Emmas bil mår inte så bra... den är "inlagd på bilsjukhuset". En remm har fransat upp sig och slagit av något hjul och lite sånt. Så den måste bytas. I tillägg är det på hög tid att byta ut kamremmen... så det blir en kostsam affär tyvär. Emma är utan bil tills att den är lagad. I morse passade det så bra så att Emma kunnde lifta till jobbet med Terje (skönt att slippa gå till jobbet klockan sex på morgonen). Vi önskar att Emmas bil kryar på sig snart.

Till sist ett kort på Therese från när jag hämtade henne på fritids. Vär härliga skoltjej :)

Ingen kommentarer: