onsdag 14. april 2010

Fröken "jag vill inte sova"

Jag på tur med mina tjejer.
- Therese på cykel och Tuva (och bamsen) i vagnen. Observera dom stora blå ögonen som tittar på mig från vagnen...

Idag var det en sådan där dag när Tuva bara inte vill sova. Hon har inte varit specielt skrikig eller så, hon har bara inte velat somna - och de få gånger hon har somnat har hon bara sovit en kort stund. Jobbit för oss alla.
- Jag har provat det mesta. Jag har varit ute och gått på flera turer med barnvagnen, vi har kört en biltur (till stallet), jag har gått runt med Tuva och "vuggat", jag har suttit med henne i hamocken o.s.v. Men det var inte förens vid halv åtta som hon äntligen somnade

Tuva, jag och Therese i min älskade hamock :)

Vi har varit ute mycket idag. Vädret är härligt. Thereses form är bättre idag. Hon hade lite feber imorse, men det gick över. På dagen idag har hon cyklat fram och tillbaka till Emmas lägenhet och varit med mig i stallet. I morgon satsar vi att hon är redo för skolan igen.

Tuva är inte prickig längre. Dom vita prickarna på näsan har gått bort och hormonutslagen är också borta :)

Emma håller på att flytta in i sin mysiga lilla lägenhet. Idag har Therese hjälpt till med att skruva ihop en hylla och Emmas vardagsrumsbord. Det tyckte hon var jätte kul och ville skruva mera, men Emma hade inte något mer som skulle skruvas.

Flyttkartonger :)

Det skall bli riktigt kul att se hur Emma kommer att få det när hon har kommit på plats i sin lägenhet. Jag tror det kommer att bli jätte bra - och mysigt!

Ingen kommentarer: