torsdag 1. april 2010

Therese cyklar och jag rider igen:)

I förrgår hade Therese cykel-premär. Vägarna är helt bara hos oss, så det är cykelvänligt. Vädret igår var dock inte så kul. Det plaskade ner regn hela dagen. Men det är ju som ordspråket säger "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder". Therese fick klä på sig ordentligt innan hon gick ut - med regnkläder över overallen - för ut och cykla det skulle hon. Även idag har Therese varit ute och cyklat.

Jag har också haft premiär. Igår red jag igen för första gången sedan i sommras!!

Jag hade med mig Tuva till stallet i ett öspösande regn. Tamina var mer än villig att komma inefter att ha stått ute i regnet hela dagen. Hon gillar inte regnväder.

Tuva sov i vagnen hela tiden, jätte skönt att hon sover så bra ute i sin vagn. När jag skulle rida i ridhuset tog jag med barnvagnen in - så jag kunnde hålla uppsikt med Tuva när jag red. Regnet på plåttaket förde så mycket "oväsen" att jag red med babycallingen på mig för att kunna höra om Tuva skulle ha vaknat och skrikit (fast jag är inte så säker på om jag skulle ha hört henne ändå - så därför stannade jag och tittade till henne med jämna mellanrum).

Det känndes bra att komma upp på hästryggen igen, men visst känns det att jag knappt gjort någonting sista halvåret. Saknar styrka och stabilitet i kroppen (och kondition). Sånt som jag måste jobba upp nu. Jag klarade i alla fall av att jobba Tamina i både trav och galopp. Taminas knä kändes bra ut när jag red. Hon var lite stel alldra först i starten, men så blev hon bättre. Så allt i allt var rid-premiären igår en bra upplevelse :)

Ingen kommentarer: