onsdag 21. april 2010

Mammagrupp träff och en tur till IKEA

Jag och mina älskade barn :)

Idag har Tuva och jag varit på "barselgruppe" träff på helsestasjonen (kallas det mammagrupp i Sverige tro?). Vi var sex mammor med babyer (fyra tjejer och fyra killar). Fysioterapauten var med och pratade om mammans kropp efter födseln och lite om de små kropparna. Vi skall ses en gång till i regi av helsestasjonen nästa vecka :)

Efter mötet vägde jag Tuva för att se om hon hade lagt på sig sedan i fredags. Det hade hon inte... Tuva hade snarare gått ner tio gram sedan i fredags. Vi har gett morsmjölktillägg en gång om dagen sista tiden men skall efter att ha pratat med helsesøster idag öka till två gånger om dager (plus full amning).

När Therese var färdig på skolan åkte Emma, jag; Therese och Tuva till IKEA på Slependen. Mest för att titta på möbler Emma önskar sig till lägenheten, äta den goda laxen i restaurangen och fynda några orkidèer (till familypris 39 kr/st).

Therese lekte en timme på småland och hade det kul medan vi gick och tittade i varuhuset.

Blomstervagn :)

Jag köpte tre orkidèer, en ny sax, några roliga tårtunderlägg i plast (återanvändningsbara), två packet batterier och två nya glödlampor till spisen/fläkten. Emma köpte också orkidèer samt en annan grönväxt, lika dana tårtunderlägg som mig, några martiniglas och lite annat småplock.

Tuva blev skrikig mot slutet. Hon somnade två gånger men vaknade och skrek. Vet inte helt varför hon inte tyckte det var kul på IKEA.

Det var en trevlig tur trots babyskrik.

Ingen kommentarer: