onsdag 7. april 2010

Onsdagen

Tuva har varit på 6 veckorskontroll hos läkaren på helsestasjonen (bvc). Allt stog bra till och var som det skulle. Nästa vecka har vi timme hos helsesøster.

Tuva hade gått upp 210 gram sedan förra veckan och vägen nu 5320 gram. Skönt, då vet vi att hon får i sig tillräkligt ned mat.


Tuva på väg hem från helsestasjonen :)

Emma och Anders kom fram vid 8-tiden på tisdag kväll. Tuva visade sig från en gnällig sida och skrek en lång period. Men tack vare pappas och mosterns vaggande somnade hon och sov i 6 timmar. Efter det så var hon nöjd och snäll igen.


Anders och Therese spelar Wii

Therese är i himmelen. Morbror hade med sig Super Mario spel och extra Wii kontroller, så att vi kunnde spela tillsammans.

Och har vi lämnat in hjulet för lagning... och vad gör man då så när man bara har tre hjul och en baby som sover bra (bäst?!) ute? Jag har kommit på en nödlösning, en hink.

2 kommentarer:

Kattis sa...

Ha ha ha ha ha ha! När du skrev att lösningen var en hink såg jag framför mig att du hade bylsat på stackars Tuva en massa kläder o stoppat ner henne i en stor hink. Det kändes lite bättre när jag såg kortet o förstod vad du menade. ;)

Unknown sa...

tänk vad man kan ta fel.Såg det samma som Kattis framför mig, men då låg Tuva i badbaljan.