mandag 5. april 2010

Nytt sovrekord för Tuva

Gissa om jag blev förvånad när jag vaknade imorse och klockan var åtta. Ammade sista gången vid ett-tiden och vanligtvis så vaknar Tuva efter tre timmar (ibland oftare) och vill ha mer mat. Men i natt sov hon hela 7 timmar. Jag hoppas att det inte är ett undantag utan att Tuva fortsätter att sova lite längre nu.

Här sover Tuva igen... Jag passade på att börja sortera och organisera hennes kläder i kartonger (stackars - har inte fått garderob ännu). Jag hann med ganska mycket innan vår ängel vaknade igen. Då fick hon bada ta på sig en söt kläning och äta lite mera mat. Sedan somnade hon sött i vagnen.

Jag hade tänkt mig på en promenad med vagnen, men det gick inte. I förrgår körde jag på ett häftstift och pungterade ett av däcken på vagnen (den samma slangen som jag köpt ny bara för några dagar sedan). Igår försökte vi lappa slangen, men tyvär är hålet mitt i en "sömm" med många räflor som gjorde det svårt att få lappen att sitta tätt över. Idag hade luften pyst ut igen. Typiskt :(

(Och jag som skall hämta Therese på skolan imorgon. Det ser ut som om jag måste ta bilen istället. Suck, så irriterande)

Tuva sov tre timmar ute i vagnen. Då passade Terje och jag på att städa och göra fint här hemma. Therese var inte hemma, hon sov över på Kjenn tillsammans med Melissa, så vi hade huset för oss själva (det är lättast att städa då, man får gjort mer och det är inget "tjat").

I morgon kommer alla mina tre syskon hit! Det blir trevligt. Emma har varit hemma (i Östersund/ Alanäset) några dagar och firat påsk med familjen men nu skall hon hem (till Vestby) igen och jobba. Anders och Lisa sitter på med Emma i bilen ner hit. Dom skall stanna hos oss till helgen då dom blir med Emma till Norrköping (där Anders bor). Emma skall hämta sina möbler och saker där - för sedan skall hon ju flytta in i sin lilla lägenhet(!!). Anders har inte träffat Tuva än, så det blir kul - Och så får Anders och Lisa sett Emmas lägenhet när dom är här också :)

Tuva myser med sin mamma...

Förvånad...?!

Fundersam...

1 kommentar:

Cia sa...

Vilken lägenhet blev det för Emma???